be yourself..:)

Tuesday, April 3, 2012

i have to speak out

oh kawan.dlm hatiku ini sgt cemburu melihat kemewahanmu,kecomelanmu,kegembiraanmu bersama teman2mu dan teman2 itu teman ku jua.tp syg kawanku.sesungguhnya tidak perlu rasa cemburu itu,lalu ku buang.namun aku rasa sedih kawanku.sedih melihat kamu,yang terjerumus.mungkin kau rasa bahagia kerana dunia sangat menyukaimu.tapi ingatlah kawanku.akhirat itu kekal abadi.Allah tidak pernah memungkiri janjiNya.kawanku,aku juga seperti kamu satu ketika dahulu,tapi telah datang satu saat kepadaku yang menggoncangkan hatiku,lalu aku bersujud dan akur padaNya.kawanku,andai kau dapat merasakan ketakutan yang aku rasakan ini,pasti kau akan rasa hinanya diri ini.aku pula bagaikan tiada daya untuk menasihatimu kerana siapalah aku hanya seorang dahulunya seperti kamu juga.kerana itu aku menulis agar kau tahu,moga kau tahu,ketahuilah kawanku,Allah itu Maha Besar.

No comments:

Post a Comment